Fotostil

Viser en person som knytter sammen knappen på ermet til en person

Konsept - Interaksjoner

Bildene skal fange kontrastene som oppstår gjennom interaksjoner. De skal fremheve forskjellene i det vi gjør og det vi er, men også vise at det nettopp er disse kontrastene som bringer oss sammen. Bildene skal vise magien som oppstår i gjennom disse interaksjonene.

To personer, en som ligger i en seng med hodetelefoner på den andre er helse arbeider. Sammen ser på en elektronisk skjerm

Målgruppe

  • Småbarnsforeldre
  • Eldre
  • Næringsinteressenter
Et barn som rir på pony. Andre barnet

Bruksområder

  • Helsevesen
  • Utdanning/skoler/universitet
  • Kommune tjenester
  • Næringsreklame
  • Kultureelle begivenheter
En fotball dommer som knytter skolissene til en fotballspiller

Fotostil - Fange øyeblikkene

Vi benytter foto-stilen “Candid photography” . Spontane øyeblikk som fanges mens de skjer, er kjent som ærlig fotografering. Motivene kjenner vanligvis ikke fotografen, så de virker veldig avslappede.

Et barn som rører en kvinnes ansikt

Farger

Vi bygger på kontraster både i innhold og i bildestil, dette betyr at vi bruker bilder med:

  • Høyt kontrastnivå i bildene.
  • Klare, skarpe og livlige farger.
  • UU - lys, skarp.
  • Fanger oppmerksomhet i digitale flater
Et barn og en voksen som mater flere hjort

Nivå 1 - Profilbyggende

De profilbyggende bildene for Lillestrøm kommune er regisserte bilder. Bildene er ikke hoveddrivere i identiteten, men skal tåle å stå på alene, og være konsistente for å bygge opp under identiteten.

Disse bildene skal brukes på de mest synlige flater (i topp på nettside / forsider o.l).

To person som jobber vesidenavhverandre og smiler og ler

Nivå 2 - Redaksjonelt

De redaksjonelle bildene kan være regisserte, men bør fremstå som bilder tatt i en reell situasjon.
De skal så langt det er mulig svare på konseptet. Hovedfokuset ligger på å formidle en troverdig og ærlig historiefortellingen når en situasjon eller aktivitet dokumenteres.

Bildene brukes lenger ned på webside/app/sosiale medier, magasin, o.l.

Et barn som blir holde av sin far for å sette julestjerne på toppen av juletreet

Nivå 3 - Kampanjebilder

I kampanjebilder ligger fokus på å menneskeliggjøre Lillestrøm kommune og engasjerer publikum med mer uformelle og uklippede bilder.

Dette er regisserte bilder og skal så langt det er mulig svare på fotomanér, men her står fotograf/byrå friere. Innhold i kampanje er det viktigste.

Fremstill Lillestrøm kommunes sanne personlighet på en objektiv og iøynefallende måte for å engasjere innbyggere i historien.